• MAGNUS MUSEUM MYSTERIES •
Vermeer Centrum
Opdrachtomschrijving
Creëer een Magnus Museum Mysterie speurtocht door het Vermeer Centrum in Delft voor kinderen van diverse leeftijden.
Resultaat
Valse Vermeer
Een op maat gemaakte speurtocht voor het Vermeer Centrum waarbij bezoekers aan de hand van Magnus op zoek gaan naar de Valse Vermeer. Het boekje is in samenwerking met Bekking en Blitz ontwikkeld en na een eerste onderzoek bleek dat de bezoekers door deze speurtocht het Vermeer Centrum véél leuker ervaren én nog eens enorm veel kennis opdoen omtrent Vermeer en schilderkunst.
Wat wij deden




Wijze wezen weetjes!
Wist je dat een octopus enorm intelligent is. Ze kunnen zelfs doppen openen die een kinderslot hebben. Daarnaast zijn ze zo sterk dat ze 14x hun eigen gewicht kunnen tillen en proeven ze met hun zuignappen.



De eerste concepttekening van Magnus.

De conceptschetsen van Magnus. Het karakter begint nu vorm te krijgen.


Conceptfase:
Sfeertekeningen
HET OPDRACHTENBOEKJE
Het boekje bevat 24 pagina's en wijst je de weg door het museum. Door middel van uiteenlopende vragen over schilderstijl, het leven van Vermeer en natuurlijk zijn kunsten moet je de iconen van de goede antwoorden gebruiken om de valse Vermeer te vinden in het museum. Als je die gevonden hebt, wacht er nog 1 vraag op je.
Het karakter Magnus heeft het Vermeer Centrum als eerste aangedaan, maar staat te popelen om meer musea te veroveren. Waar zal hij nog meer opduiken?




Hier een greep uit het uiteindelijke opdrachtenboekje.De illustraties zijn afgeleid van de eerder ontwikkelde stijl.



