top of page
Banner_Blog.jpg

BLOG

SCHRIJVER: Johannes

RELEASE: Ergens in 2020

PD_GrijsVlak.jpg

DIE VERMALEDIJDE AANHOUDER
en zijn weg naar echt succes

HOOFDSTUKJE 1:

OVER TOEN DIE ENE KEER ERGENS IN DELFT

Bijna 12 jaar geleden startten Mark en ik Peerdrops. Koud van de universiteit, zonder plan maar vol ambitie bewogen we ons samen (Mark wat soepeler dan ik; kruisband, krukken, ellende ...) de KvK binnen. Nog geen kwartier later waren we directeur! Netjes! Daar hebben mensen wel eens langer over gedaan. En toen? Salesen? Plannen maken? Nee joh, tuurlijk niet. Je wordt niet elke dag directeur. Eerst vieren natuurlijk! Dus zoals elk volstrekt weldenkend mens gedaan zou. hebben, zijn we nieuwe visjes gaan uitzoeken voor mijn aquarium (rode minors meen ik, voortreffelijke keuze), hebben we de rest van de middag Pro Evolution Soccer gespeeld (Mark won 9 van de 10 keer, maar wel serieus vaak onterecht) en zou het zomaar kunnen dat we onverhoopt en per abuis een klein sixpackje gedeeld hebben. Tot op de dag van vandaag ben ik van mening dat dit uitstekende eerste taken waren voor onze gloednieuwe functie.

​

HOOFDSTUKJE 2:
DE AVONTUREN VAN HET VOORHOOFD EN DE BRABO

We schrijven een aantal jaren na onze "1-kwartiers-promotie" en deden er alles aan om Peerdrops succesvol te maken. Althans, eerlijk is eerlijk, de titel rept niet voor niets over "avonturen" en niet over "avond-uren" (badum tss); het zou kunnen dat e.e.a. sneller had kunnen gaan als we er niet stellig van overtuigd waren (en zijn) dat we werken om te leven en niet andersom.

​

Onze verdeling binnen Peerdrops was al snel duidelijk; ik bedacht dagelijks de meest fantastische ideeën en Mark zocht er de meest fantastische klanten bij. Deze toch niet heel onaantrekkelijke tandem (mag best gezegd worden), bracht ons op de meest uiteenlopende plekken van het land. Zo hebben we een map vol WK-gadgets bij bavaria en Amstel gepitcht, chocolade concepten bij Verkade, een nieuwe fles bij Karvan Cevitam, en hebben we zelfs op een 3-daagse erotiekbeurs gestaan om ons pro-monogamie en anti-secondlove merk te presenteren (en ja daar zijn beelden van, en nee die gaan we niet delen).

​

De keren dat wij zeer professioneel en rustig de bewuste partijen verlieten om vervolgens zodra we uit het zicht waren als idioten te high-fiven en "We worden rijk!!" te brullen, zijn niet meer op 2 handen te tellen. Echter, werden we toch vooral uitbetaald in krekelgeluiden ...

​

HOOFDSTUKJE 3:
OVER SUCCES EN WAT DAT EIGENLIJK IS

En toen soort van laatst maar ook weer niet echt, die ene keer daar nog altijd ergens in Delft, realiseerden we ons plots (ende opeens) dat we krekelgeluiden eigenlijk helemaal niet zo onaangenaam vinden. En toen we na alweer een mooie pitch (ja hoor, dat mag je best zeggen over jezelf) ook nog eens voor DierenPark Amersfoort aan de slag mochten, viel dan eindelijk het spreekwoordelijke kwartje; Als ik, gij, wij, zo blij worden van de natuur, waarom focussen we onze creativiteit daar dan niet op. Goed idee! Gaan we doen! Sterker nog, dat hebben we gedaan. Want dat was dus toen, en nu is het nu en zijn onze projecten te vinden in meer dan 10 dierentuinen en bij allerlei natuurorganisaties, zijn we nog altijd hoog creatief en heerlijk divers bezig, gaan we fluitend naar ons werk én weten we hoe het voelt om succes te hebben. Echt succes dan he, niet het succes van de bankrekening. Nee, het succes dat je voelt als je bij je dochter van 6 in de klas over je werk mag vertellen, je een groot dierentuinbord, houten puzzeltjes, apps, spelletjes, speurtochten en een dierentuinplattegrondspeelkleed (galgje, iemand?) bij je hebt en een klas vol kinderen met open mond naar je ziet luisteren, met je dochter vooraan  :) 

 

Afgelopen

 

EPILOOG

Ja natuureducatie, kinderen, interactiviteit en leuker mooier maken wat leuker en mooier kan. Tuurlijk, dat is Peerdrops. Maar ook onze niet-natuur ideeën zijn nog steeds sterk hoor. Dus Karvan, als je bang bent dat je niet mag bellen omdat je geen zwerm neusberen of school moeflons in de tuin herbergt, schroom niet, ook creatief bloed kruipt waar het niet gaan kan, en die fles is nog altijd een top idee!

PD_GroenVlak.png

Mooi verhaal? Hou het niet voor jezelf!

STUUR EEN COMPLIMENT

bottom of page